King Bi – voor scholen

Tafel van Vijf verbindt theater en muziek met geschiedenis. Met deze voorstelling willen we (homo)seksualiteit op een toegankelijke manier bespreekbaar maken: ben je vrij om de liefde te kiezen die je wil? Als je dat niet kan, wat gebeurt er dan met je?

Waar?
Wanneer?
Voor wie?
Rondleiding museum
Lesmateriaal
Duur
Kerndoelen/eindtermen
Nodig op school
Nodig in de speelruimte

Waar?
De voorstelling wordt gespeeld op scholen en in theaters door heel Nederland. Om de voorstelling te boeken op school, klik hier. Ook kunnen scholen reserveren voor de voorstelling op een unieke locatie: Paleis Het Loo (juni ’19), inclusief rondleiding.
Voor de complete speellijst, klik hier.

Wanneer?
Deze voorstelling is wegens succes verlengd tot maart 2020.

Voor wie?
De voorstelling is geschikt voor leerlingen vanaf het derde jaar van het VO.

Rondleiding Rijksmuseum
Het is mogelijk om de voorstelling te boeken in combinatie met een SnapGuide-rondleiding in het Rijksmuseum van de bekende Youtuber Rutger Vink, alias Furtjuh. Door middel van ‘snaps’ en ’challenges’ wordt meer verteld over de thema’s uit de voorstelling: onbereikbare liefde, Koning Willem II en homoseksualiteit.
Lees hier het persbericht van 01-08-2017 van het Rijksmuseum over onze samenwerking.

Lesmateriaal
Mocht er in uw klas nog behoefte zijn aan aanvullende uitleg over onze grondwet kunt u ervoor kiezen om een van onderstaande filmpjes te laten zien:
SchoolTV – NOS – Koninkrijk en Grondwet – 15 minuten
Clipphanger – Waarom hebben we een grondwet? – 1,5 minuut

Duur
60 minuten en een nagesprek (circa 20 minuten)

Kerndoelen (onderbouw)/eindtermen (bovenbouw)
Geschiedenis, 37, 44, 47 / Historisch besef, interpreteren en betekenis geven aan het verleden;
Mens en maatschappij 36, 37, 40 / Macht, gezag, levensbeschouwing en identiteit;
Kunst en cultuur 50, 51, 52, 55 en 56 / Kijken en luisteren, onderzoeken, Analyseren en interpreteren.

Nodig op school
– een ruimte van 8 meter diep en 8 meter breed (de leerlingen zitten op stoelen in een cirkel);
– de mogelijkheid om twee uur van te voren in de ruimte op te kunnen bouwen;
– er wordt live muziek gemaakt. We veroorzaken liever geen overlast voor andere klassen, dus een gymzaal of aula heeft de voorkeur;
– het is fijn als de voorstelling en het nagesprek ongestoord kunnen verlopen, dus liever geen in- en uitlopende leerlingen of docenten.

Nodig in de speelruimte
– stoelen voor het opgegeven aantal leerlingen en docenten;
– drie stevige tafels waarop je kan staan (mochten die niet beschikbaar zijn hebben wij eventueel reservetafels);
– stroom.

Voor meer informatie:
Fay Boyer, fay[at]tafelvanvijf.nl
Telefoonnummer: 06-54663252